7 Nisan 2014 Pazartesi

Tema - 4 Öğretmenlik Uygulaması


   Öğretmenlik uygulaması sürecinde öncelikle öğretilenlerin çok temelde kaldığını, anlatılanla yaşanılanın birbirini kapsamadığını öğrendim. Bu süreçte en güzel şey öğretmenliğin ham maddesi olan çocuklarla doğrudan etkileşimde olmak oldu. Bir çok seviyeden çocukla tanıştık, onları gözlemledik onları inceledik. Extra olarak ilk dönemde gittiğim meslek lisesi de bana bambaşka bir göz verdi. 

   Meslek Lisesi bu konuda daha zor sınıf yönetimi ve mesleki gelişimin de üst düzeyde gerektiği bir seviye. Şuan ki okulumda 1-2-3-4 öğrencilerini hem gözlemliyorum hemde onları anlayarak ihtiyaçlarının ne olduğunu kestirmeye çalışıyorum. Nasıl ders işlemem gerektiğini nelere dikkat etmem gerektiğini, öğretmenin nasıl bir sınıf yönetimi sağladığını izleyerek kendime bazı çıkarımlarda ediniyorum. 

   İletişim kurmanın temelinde bence samimiyet ve yapılan işi sevmenin yattığını düşünüyorum. Meslek ne kadar sevilirse ilgi istek ve eğitimin kalitesi de o boyutta artacaktır. Sınıf yönetimi zamanla daha etkili kullanabileceğimi düşünüyorum. zaman yönetiminde sınıfa ne kadar hakim olursam o kadar etkili olacağını düşünüyorum.

Hiç yorum yok: