12 Nisan 2014 Cumartesi

Tema - 5


   4 sene boyunca aldığımız bir çok eğitim ve mesleki derslerimiz oldu. Bunun yanı sıra kendi öğrendiklerimiz, aldığımız kurslar da eklenirse gerçekten büyük bir 4 sene. Şimdi tüm bu gördüklerimizi 2 ders için kullanıyoruz. Tabi ki çok büyük artıları var bu derslerin ama iş kuramsalı geçince öğrenilenle yaşanılanın bambaşka olduğunu gördüm.

   Alınan eğitim dersleri gerçekten  çoğu işimi kolaylaştırıyor öğrencilere yaklaşımlarımı, onları anlamamı, neyi nasıl ne şekilde öğretebileceğimi fakat bunlarda bir noktada tükeniyorlar. Bu noktada devreye tecrübe ve deneyim giriyor.

   Öğretmenlik uygulamasının ağırlıklı olduğu şu dönemde artık ders anlatmaya başladık ve tamamen işin içine bulaştık. Okulda ki öğretmenlerimiz artık tüm yetkiyi bırakıyor ve bu büyük bir sorumluluk. Bazen ne yapacağımı bilemediğin planın dışında olan şeyler oluyor, işte burda da bence işin içine yetenek giriyor. Bazı insanların doğasında var öğretmenlik buna gönülden katılıyorum. Okulda eğitim dersinde belki başarılı değil ama öğretme işinde fazlasıyla becerikli bir çok kişi gördüm. Tabi bu alanda kuramları, psikolojiyi, yaklaşımları aklınıza gelecek tüm o görülen dersleri kendimize eklemek bize extra bir güç veriyor bunu kimse inkar edemez. Bunları bilip ve uygulamak işte tam can alıcı nokta oluyor.

   Benim görüşüme göre bu 2 ders bence küçük boyutlarda ara sınıflarda da verilmeli. Verilmeli ki daha donanımlı hale getirebilelim iş geçmeden, daha etkili ve yeterli bir öğretmen olabilelim. Ders bana bir çok dersten daha çok şey öğretti çünkü hepsini görerek yaşayarak öğrendim. Her hafta diğer haftayı gözümde canlandırma cümlelerimi önceden kurmam gerektiğini, öğrencilerin gözlerimizin içine baktığını olumlu olumsuz herşeyi kapabileceklerini gördüm.

Hiç yorum yok: